LIVE-MIKROFON RICHTIG HALTEN …

… dann klappt’s auch mit der Soundqualität und
ohne Feedback.

De Bandit und ich händ eus geschter bim Freestayle-Battle der
Kantone köschtlich amüsiert, wie gwüssi Lüüt zwar gueti MCs sind
aber ihres Werchzüüg, also sMikrofon, völlig falsch hebed … und
sich dänn fröged, warum mer nüüt verstaat oder dasses immer wieder
feedback-pfiife git (woruf de mix-engineer natürlich sMik uf de
Monitorä liisliger macht … woruf de MC wieder lüüter schreie muess
und sich am nächschte morge frögt warum er so heiser isch.

Es isch nämmlich zimmlich eifach uf ein Blick de Afänger vomene Profi
z’unterscheide nur scho wämmer gseet, wie er sMik hebed …

Und yo: So sprüch vo wäge «de Method Man hebed sMik au eso», dänn mussi
eifach säge «dänn hätt de Meth au kei Ahnig wie mer es Mik richtig
hebed» … probiereds uus und ihr werdet sälber merke, dass es besser
tönt und wenige feedbackt.

Das mitem Mikrofon isch wie miteme Hammer…. wieso hätt en Hammer
en Stil? Damit mer en am Stil hebe chann …he he … also so lax uusdruckt …

Es Mikrofon hätt en Stil, damit mer das Mik au deet dra hebed.

Wänn mer nämmlich s’Mik am Chorb vorne hebed, dänn veränderet
mer de Frequänzgang so ungönschtig, dass genau die Frequänze, wo
es feedback erzüüged verstärk werdet (Rote Chreis – Grafik obe).
Es Mikrofon isch so baut, das de Chorb nöd aaglangt werde muess
… Das gseeht villicht nöd eso cool uus, tönt defür guet.
Es git kein einzige professionelle Sänger, Räpper oder Redner, wo
mit de Hand nur scho de Popschutz-Chranz berüert … di wüssed
nämmli scho warum …

Wänn mer also de Chorb zuehebet, dänn veränderet mer einersits
de Frequänzgang vom Mik und anderesiits chas bi Funkmikrofon
passiere, dass mer dFunküberträgig verschlächteret. Mikrofon,
wo keis Antänne-schwänzli unedraa händ, diä händ d’Antänne
meischtens üfem “Aquator” vom Poppschutz-Chorb … und wänn mer
de mite de Hand abdeckt …. tja .. dänn gits villicht überträgigs-
fähler.

Im übige isch de perfekti Abstand zum driiräppe öppe 1 bis 2
fingerbreit zwüsched Lippe und Chorb. Di meischte hebed de Chorb
diräkt ad Lippe – das isch agr nöd so schlimm – aber wänn mer es bitzli
wiiter wäghebed, dänn chann sich de Schall no es bitzli besser
entfalte und de Fequänzgang verbesseret sich Und: dMembran vom Mik wird
nöd überforderet, vom Schalldruck …schliesslich schreit mer de Kolleg
au nöd mit de Lippe am Ohr aa …

Also: Mik am Stiil hebe, und 2-4 cm Abstand zum chorb !!

No en Hiiwiis für de Sound-check: am beschte mer git bim
soundcheck nöd grad vollgas – und versuecht sowieso immer
öppe di gliich Luutstärchi bim rappe zhaa – wänn mer also
zwüsched de Lieder rüeft «Sinder no zwäg» oder so, dänn
muess sMikrofon sofort wiiter wäg vom Muul …
Wänn mer das nöd macht, dänn hätt de Mischer am Pult en z’höche
iigangspegel und reglet diis Mikrofon zrugg … dadurch
bisch du wieder liisliger uf de Monitore und Boxxe und
schreisch dadurch lüüter is Mik, damit Dich ghörsch … dänn
wirsch wieder liisliger greglet …und so wiiter … de Kampf
gwünnt i de Regel de Mischer …he he

Au das chammer bi professionelle Sänger, Redner und au Räpper
beobachte: Wänn sie lüüter werdet, nämmeds sMikrofon wiiter wäg
und bi de liislige Parts isch sMik ganz nööch am Muul.

Und ebe: de Aafangs oder Grundpegel setzt mer bim
Sound-check fescht .. und normalerwiis wird mer währed em
Konzert nurno zrugg-greglet und sälte lüüter gmacht.

No öppis …. wämmer amigs cool am Bühnerand hin und herlauft
während diin Partner siin Rappart kikkt, dänn au deetä
druf achte – sogar wänn nöd am Reime bisch – dass Du sMik
am Stiil hebsch ohni de Chorb zuezhebe und vor allem druf
achte, dass du sMIK nie, nie, nie in richtig Monitorboxxe hebsch.

Das passiert ebe no gern, wänn mer nöd am räppe isch und sMik
eifach so i de Hand hät.

Da no di detaillierti Abhandlig uf Änglisch:
http://www.mipro.com.tw/teach_info/e/how_to_hold.asp

Also nomal Homes: Wömmer sMik richtig hebed, dänn gsehts villicht
nöd so cool uus, aber defür überzüügt mer mit klar verschtöndliche
Reims und das isch doch sWichtige. Und jede gseet sofort, ob Du
schomal es Mik i de Hand ghaa häsch, ode ob Du eifach zvill VIVA
gluegt häsch und bi de Rapper abglueget häsch, wie mer sMikrofon
FALSCH hebed … obwohls deet ja sowieso kei Rolle spillt, will
ja eh alles PLAYBACK isch ….

ENTA DA STAGE !

1 thought on “LIVE-MIKROFON RICHTIG HALTEN …

  1. Danke lü, du sprichsch mir us em herz, han i scho zuu oft beobachtet, schön gschilderet!
    was als mischer au e super erfahrig isch: 5 mcs uf de bühi wo s mik irgendwie hebed, 1 rapt, 4 mached glichzitig backup, schreiet di ganz zit lüter lüter und fanged i de verzwiflig wild a d mics hi und her tusche…

Leave a Reply

Your email address will not be published.